Ik ga het doen: Bloggen!!

Al langere tijd denk ik erover na, bloggen. Doe ik het of doe ik het niet? Heb ik iets te melden? Zit er iemand op mijn blog te wachten? Geen idee! Maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, moet ik er wat mee doen!
Een blog dus…
Misschien kom ik erachter dat het niets voor me is, of misschien vind ik het helemaal te gek! We zullen zien!

Extra stimulans was de HEMA Blog Academy waarvoor ik was uitgenodigd. Bloggen over of voor de HEMA, het is me nog niet geheel duidelijk, maar de bijeenkomst in Amsterdam op het hoofdkantoor van de HEMA, was echt zo inspirerend! Ik hoor jullie denken, de HEMA?? Ja dus! De bij iedereen bekende winkel wil meer input van klanten, wil in gesprek gaan met zijn klanten. Dit willen ze graag bereiken door bloggers op hun site te laten schrijven over hun HEMA. 1000 potentiële bloggers zaten er in de zaal!! HEMA deelde tips uit, er waren inspirerende woorden van topbloggers en een aantal sneak previews van nieuwe producten (waar ik dus nog niets over mag zeggen…) O ja, en natuurlijk een goodiebag! En als je mij al een beetje kent, weet je dat ik gek ben op kadootjes!
image

Maar dit hele event gaf me ook meteen de kriebels. Waar ga je over schrijven? In blogtermen heet dat dus je niche vinden. Waar ben je goed in, waar ligt je kwaliteit? Veel genoemd werd: blijf bij jezelf. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik vind namelijk zoveel dingen leuk! Maar op die manier blijf ik ook bij mezelf: ik ga gewoon schrijven over alles wat ik leuk vind, misschien vind jij dit dan ook leuk?

2 thoughts on “Ik ga het doen: Bloggen!!

Geef een reactie

