The Color Run

Vorig jaar augustus waren we op bezoek bij mijn moeder, toen daar een hardloopevenement langskwam. Allemaal vrolijke lopers in allerlei kleurtjes: dit bleek The Color Run te zijn. Het zag er superleuk uit! Met een gekke bek zeiden mijn schoonzusje en ik tegen elkaar: “volgend jaar doen we mee!” Waarop ik zei: “maar dan eerst 20 kilo eraf!” En ja, die 20 kilo is eraf, inmiddels zelfs 28 kilo, dus toen de kaarten voor The Color Run 2014 in de verkoop gingen, moesten we wel kaarten kopen!! Ook mijn oudere zus besloot mee te doen!
Vanaf januari ben ik gaan trainen, samen met de Evy-app. Het doel was echt deze run! (Tussendoor heb ik ook nog aan een andere loop mee gedaan, maar dat is een ander verhaal…) In de vakantie heb ik alleen heel weinig gelopen, dus ik was heel benieuwd hoe het zou gaan!
Afgelopen week moest ik in Utrecht ons startpakket ophalen. Hierin zaten een t-shirt, een hoofdband, 2 tattoo’s en natuurlijk ons startnummer. Nu werd het wel heel echt!

IMG_4405.JPG
Zaterdagmiddag vertrok ik met mijn gezin naar mijn moeders huis in Vleuten, dat ligt vlakbij de Haarrijnse Plas. Mijn zus en schoonzus waren daar al, zodat hun kindjes nog even een middagdutje konden doen. Rond 14.00u liepen we naar het evenemententerrein, wij hadden natuurlijk de mazzel dat mijn moeder op 5 minuten wandelen van de start woont. De run was al sinds 12.00u bezig, dus we liepen tussen veel gekleurde renners richting het startvak. Hier kregen we eerst een warming-up en werd er afgeteld voor de start! En daar gingen we!!
Al snel bleek dat mijn schoonzusje veel sneller liep, maar zij paste haar snelheid aan mij aan, mijn zus liep nog wat langzamer. Na de eerste kilometer kwam er een “kleur-gooi-punt”. Je kunt je er niet op voorbereiden, als je maar onthoudt dat je je mond dicht hebt…
Na elk punt wandelden mijn schoonzusje en ik, zodat mijn zus er weer bij kon komen. En eerlijk gezegd vond ik dat ook niet erg om even op adem te komen! Het viel me een beetje tegen, ik kreeg mijn ademhaling niet goed onder controle!
Na 3 kilometer stonden mijn man, kinderen en de rest van de familie te wachten op ons! Dat was echt superleuk en zijn we even gestopt om de kinderen onze kleurtjes te laten zien!

IMG_4446.JPG
Vanaf dat punt hebben we naar de finish hardgelopen, waar we een zakje kleurpoeder kregen voor het laatste gooimoment.
Dit was heel erg gaaf!!
Al met al een hele leuke dag, geen hardloopwedstrijd, maar een heel gezellig hardloopevenement, voor jong en oud! Na 2 douche beurten zit er nog roze poeder in mijn oor en heel wit worden mijn schoenen ook niet meer, maar ik heb het wel gedaan!! Trots op mezelf en op mijn zus en schoonzus!! Waarschijnlijk gaan we volgend jaar weer, maar dan mèt kinderen!
Kende jij The Color Run al??

IMG_0010.JPG

2 thoughts on “The Color Run

Geef een reactie

