Round Robin Notebook DIY

3 weken terug werd ik gevraagd om mee te doen aan een Round Robin notebook project in Houten. Nu wist ik helemaal niet wat dat was, dus eerst maar eens aan de google! Het is een soort doorgeefproject, je begint in een eigen notebook, maakt een aantal pagina’s en geeft het door aan de volgende. Die maakt ook een aantal pagina’s en zo verder. Uiteindelijk krijg je dan een heel leuk gevuld notebook terug, vol inspiratie en creaties.
Dit leek mij wel wat dus ik heb me aangemeld. Onze groep bestaat uit 9 leden. We hebben gekozen om binnen Houten te blijven, anders krijg je er nog verzendkosten bij.
Stap 1: een notebook kopen. Ik had er nog eentje liggen, maar je kunt ze overal kopen! Het handigste is eentje waarbij de rug is ingenaaid, anders laten je bladzijden los, als ‘ie eenmaal vol is. Een ringbandje kan ook, maar vind ik zelf minder leuk omdat je dan geen dubbele pagina’s kan maken.
Stap 2: zorg dat je genoeg knutselmateriaal in huis hebt. Dit kunnen oude tijdschriften zijn, maar ook inpakpapier, foldertjes, leuke ansichtkaarten.
Wat ook erg handig is om te hebben is washi tape en diverse stempels.
Ik ben zelf even de HEMA binnengelopen, want daar hebben ze een heel uitgebreid assortiment voor DIY projectjes! Vandaag kon ik de nieuwe stempels niet laten liggen en heb ook nog een ‘ouderwetse’ lettertang gescoord! Ik zag ook heel veel nieuwe soorten washi tape, maar dat is iets voor de volgende keer. Of voor m’n verjaardag of als Sinterklaaskadootje…
IMG_4474-0.JPG

IMG_4477-0.JPG

IMG_4475-0.JPG

Stap 3: aan de slag!! Je kunt helemaal los gaan op de bladzijden! Schrijven, tekenen, stempelen, knippen, plakken en scheuren…. Alles kan en mag!
Vergeet ook je kaft niet!! Je kunt met je groep een thema afspreken, of je zet in je eigen boekje een thema, waar je wilt dat men over knutselt. Ik heb ervoor gekozen om dit vrij te laten. Ik ben wel benieuwd waar anderen mee komen!
Ik ben inmiddels begonnen met mijn notebook, over 2 weken gaat mijn boekje naar de volgende! Hieronder een sneakpeak van mijn boekje! Kende jij Round Robin al?

IMG_4478-0.JPG

IMG_4476-0.JPG

4 thoughts on “Round Robin Notebook DIY

  1. Pingback: Van die dagen… | saskiablogt

  2. Pingback: Round Robin deel 2 | saskiablogt

Geef een reactie

