Kinderfeestje: tasjes pimpen!!

Vorige week dinsdag was het tijd voor het kinderfeestje van mijn jongste. Eigenlijk moet ik zeggen, hoog tijd, want ze was al in augustus jarig (foei mama!) Omdat ze middenin de vakantie jarig is, blijft het lastig wanneer je de verjaardag nou viert. Voor of na de vakantie?? Dit keer had ik haar voor de vakantie op school laten trakteren, maar dat kinderfeestje kregen we gewoon niet meer rond voor de vakantie… Goed, nu eindelijk de datum geprikt en toen kwam de vraag, wat gaan we doen??
Ze wilde graag iets knutselen. Met 6 kindjes van 5-6 jaar is dat prima te doen, maar wat? Ik kwam terecht bij een moeder van school, Chantalle van der Hoorn. Zij maakt hele leuke dingen van tafelzeil en ik heb al heel vaak dingen bij haar besteld. Maar ze biedt dus ook kinderfeestjes aan! (Ook workshops voor volwassenen weet ik inmiddels, dus dat wil ik ook nog wel eens doen!)

Mijn dochter koos voor het pimpen van een tasje van tafelzeil. Ze mocht daarvoor al een keer bij Chantalle langskomen om 3 kleurtjes zeil uit te kiezen. Alle kinderen krijgen dat tasje dan om te pimpen. Ik had compleet roze verwacht, maar dochterlief ging voor allerlei kleurtjes!
De middag begon met wat drinken en Chantalle had 2 schalen met spekjes en pepernoten neergezet. De meisjes mochten met plakletters hun naam op het tasje maken. Daarna nog een kettinkje rijgen en een bloem maken, deze kwam als een soort medaille (zo noemde mijn dochter het) aan het tasje.

IMG_3716.JPG

IMG_3717.JPG
In totaal waren we anderhalf uur bij Chantalle bezig. Precies lang genoeg voor de meiden! Daarna zijn we naar huis gelopen waar we lekker frietjes gegeten hebben! De tijd vloog voorbij en voor ik het wist kwamen de ouders hun meisjes alweer halen!!
Dit was een heel relaxt kinderfeestje voor mama en voor dochterlief was het ook precies goed zo!!
Wil je ook zo’n leuk kinderfeestje??
De website van Chantalle is www.gentille.nl

Geef een reactie

