Een beste vriendin??

Vaak hoor en lees ik over vrouwen en hun beste vriendin. Daar kan ik zo jaloers op zijn, dat zou ik ook wel willen. Het is niet dat ik geen vrienden heb of zo, ik ken een heleboel mensen, klets altijd met iedereen. Ik heb een lieve zus en schoonzussen waar ik veel mee deel en ook tegen mijn man kan ik natuurlijk alles zeggen. Maar écht een hartsvriendin? Zo één waar je alles tegen kan zeggen, zonder dat ze je veroordeeld? Één waarmee je uren aan de telefoon kan kwekken, waarmee je gaat winkelen of gewoon heerlijk de slappe lach kan hebben… Ik kan niet zeggen dat ik er zo één heb.

IMG_3891.JPG
Ik heb vroeger een aantal ‘beste’ vriendinnen gehad, maar naar mate de jaren verstreken, gingen onze wegen toch een andere kant op, waardoor deze vriendinnen, kennissen werden en tenslotte slechts iemand uit het verleden… Ook vind ik dat vriendschap van 2 kanten moet komen, waardoor ik ook een vriendin ben kwijtgeraakt. Zij liet me vallen in één van de moeilijkste periodes van mijn leven en dacht later de draad zo weer op te pakken… Inmiddels zijn we wel op facebook weer vriendinnetjes, maar een real live ontmoeting is nog een eind weg.
Nu door de kinderen heb ik al meerdere vriendschappen erbij gekregen en ook via twitter heb ik een aantal lieve mensen leren kennen en wie weet blijkt daar de ‘beste’ vriendin wel bij te zitten…
Kun je iets missen wat je nooit écht hebt gehad??

9 thoughts on “Een beste vriendin??

  1. Ik heb ook door situaties vriendinnen vaarwel moeten zeggen. Het heeft zeker wel verdriet gedaan. Maar ik wil geen vriendinnen die er alleen zijn wanneer het hen uitkomt. Nu heb ik een paar heel goede vriendinnen. Die zijn er als ik ze nodig heb (andersom ook). Ze hebben een heerlijke schouder en een luisterend oor. Ik heb er dus niet veel. Liever kwaliteit dan kwantiteit.

    Ergens op deze planeet loopt een fantastische meid rond die jouw vriendschap verdiend (en andersom). Heb geduld en vertrouwen.

    Liked by 1 persoon

  2. Herkenbaar. Een vriendin van me zegt dat ze na de 40 jaar wel af is van het ‘beste vriendinnetjes’, dat is iets voor op school vindt ze. Ik ben het niet eens met haar maar moet eerlijk zeggen dat ik er niets tegenin te brengen heb; een BFF heb ik ook niet. Wie weet komt het nog. Sommige mensen zijn nou eenmaal later met dingen. Sommigen komen pas laat hun liefde voor het leven tegen en sommigen komen pas laat erachter wat ze echt goed kunnen. Vooral dat laatste – en die beste vriendin – zou ik best wel eens willen nu: ik word woensdag 40! 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

