3 jaar alweer…

De tijd vliegt voorbij, dat besef ik elke dag. Maar hoe snel de tijd vliegt, dat besef ik me deze dagen. Het is vandaag alweer 3 jaar geleden dat mijn vader overleed. 3 jaar… Lijkt als gisteren.

Ook toen zaten we middenin de sinterklaas-sfeer, je hebt tenslotte 2 kleine kinderen en dat feest moest natuurlijk gewoon doorgaan. Dus 2 dagen na het overlijden vierden we pakjesavond met mijn schoonfamilie. Van die dag kan ik me gek genoeg weinig herinneren, wel dat de meisjes die Sinterklaas een Megamindy-pak kregen. De dagen erna, het was inmiddels 5 december geweest, gingen we met de meisjes, ín Megamindy-pak naar het rouwcentrum. Heel apart, maar het voelde goed… Voor kinderen is dood niet vreemd, ze gingen er zo natuurlijk mee om…

IMG_3903.JPG
Het zijn 3 moeilijke jaren geweest, voor mezelf, maar ook voor de kinderen. Met name de jongste ging door een enorm rouwproces. Haar grootste vriend was ineens weg… Nog kan ze avonden hebben dat ze ineens zegt dat ze hem zo mist, schrijft dan briefjes aan hem en kijkt naar zijn foto’s.
Maar als ik heel eerlijk ben, heb ik dit zelf ook. Volgens mij zit er geen einddatum aan een rouwproces. Het wordt wel minder, maar dit gaat volgens mij nooit weg. Er is elke dag wel iets waardoor ik aan hem moet denken. Het eerste roodborstje heb ik alweer gespot!! Zijn teken aan mij… Ik zou hem nog zoveel willen vertellen, zijn advies willen vragen en, al was het maar heel eventjes, hem even willen vasthouden…

Dit jaar laten we geen ballonnen op op zijn sterfdag, we kiezen voor het leven en doen dit op zijn geboortedag. Een moment waarbij we mèt de kinderen briefjes naar de hemel sturen met wat we hem willen vertellen. Om even na te denken over alle leuke dingen die ze samen met hem gedaan hebben.

Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
ik leverde bewijs van mijn bestaan
omdat door het verleggen van die ene steen
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan

– Bram Vermeulen –

3 jaar alweer, maar ik mis hem nog elke dag…

One thought on “3 jaar alweer…

  1. Dikke kus sas ! Wij missen m ook zo en nu sta je er extra bij stil terwijl we m altijd natuurlijk missen! Vooral ook weer als we samen met zijn allen zijn! 😘💋

    Like

Geef een reactie

