Hardlopen

Vorig jaar januari ben ik gestart met hardlopen. Eerst nog op fitness schoenen, om te kijken of ik het wel leuk/lekker vond. Daarna overgestapt op “echte” hardloopschoenen. Ze liepen echt heerlijk!! En ik zeg inderdaad liepen, want de afgelopen paar hardlooprondjes gaan niet zo lekker…

Ik kan niet goed zeggen waar het aan ligt. De motivatie was wel een tijdje minder, heb enorm veel aan mijn hoofd (gehad) en het lukte ook niet om mijn hoofd leeg te krijgen tijdens het lopen. Hierdoor geeft het me toch minder ontspanning dan voorheen.
Maar, ik denk ook dat het door mijn schoenen komt. Er irriteert een plekje op mijn hiel. Dacht eerst door verkeerde sokken, dus geswitcht naar hardloopsokken zonder naadjes… Maar nog geen effect. Ik merk dat ik anders ga lopen, meer richting mijn tenen loop, zodat ik mijn hiel minder belast. Maar zo maak ik er een vicieuze cirkel van…

Ik hoorde van iemand dat je eigenlijk 1x per jaar nieuwe hardloopschoenen moet aanschaffen. Hier heb ik helaas het geld nu niet voor, dus modder ik nog maar even aan met pleisters en tape op mijn hiel…. Zaterdag weer een nieuwe poging!!!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2b7/74588420/files/2015/01/img_4186.jpg

2 thoughts on “Hardlopen

  1. Ik heb er ook last van gehad, ik kreeg last van blaren onder mijn voet, mijn zooltje was iets verschoven waardoor ik niet meer lekker liep. Fanetieke lopers zeggen inderdaad ieder jaar maar ik wissel altijd als ik rond de 500-600 km zit. Ik loop er nu anderhalf jaar op en nadat mijn zooltje weer op zijn plek zit loop ik weer heel erg fijn!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

