Snail mail

Na de twitkerst heb ik via twitter contact gehouden met mijn “secret santa”, Dadelotje. We hadden echt een klik en vonden het leuk om elkaar te gaan “snailmailen”.

2015/01/img_4216.png
Wat is snail mail??
Snail mail is eigenlijk de “gewone” post. Vandaag de dag moet altijd alles snel-snel-snel. Als je iemand een mailtje stuurt, of een ander berichtje, dan verwacht je altijd zo snel mogelijk antwoord terug. Snailmailen is dus brieven naar elkaar sturen, via de gewone post. Ik vergelijk het een beetje met de ouderwetse penvriendinnen. Ik had er vroeger meerdere!! Grappig genoeg weet ik zelfs nog een naam, Ingrid, uit de achterhoek!! Maar goed, snailmailen dus!! Bij snailmail knutsel je er wat meer bij (ten op zichte van het vroegere pennen) en stuur je ook wat kleine goodies mee (hoeft niet).
Dadelotje zou mij een eerste snailmail sturen, ik was heel benieuwd!! Maar terwijl ik zat te wachten, bedacht ik alvast voor haar te gaan knutselen. Terwijl ik bezig was met een envelop in elkaar te freubelen, kreeg ik van haar een berichtje dat ze haar eerste snailmail vanuit Amerika had gekregen. En wat denk je: hetzelfde enveloppen idee…. (Vast ook via Pinterest!!)

2015/01/img_4348.jpg
Omdat ik het niet leuk vond om haar deze straks op te sturen, ben ik gaan zoeken naar een ander snailmail-adres. Via http://www.snailmail-ideas.com kwam ik aan het adres van iemand in Amerika. Na een gewoon mailtje over en weer is mijn eerste snail nu onderweg naar Californië!
Ik ben vergeten foto’s te maken van de hele inhoud, maar hier zie je een stukje envelop!

2015/01/img_4351.jpg
Ondertussen is de eerste snailmail ook ontvangen van Dadelotje!! Een kadootje om te ontvangen en te lezen!! De retourbrief is inmiddels ook op de post; wat is dit leuk om te doen!!! Ik heb een lamme hand gekregen van het schrijven en heb nog lang niet alles verteld over mezelf, maar wie weet hoeveel brieven er nog gaan komen?

2 thoughts on “Snail mail

Geef een reactie

