Geen inspiratie…

Toen ik begon met bloggen wist ik eigenlijk niet goed waar ik aan begon. Ik wist wel wat dingen waar ik over wilde bloggen, maar echt 1 onderwerp had (en heb) ik niet. En daardoor loop ik nu vast: ik heb gewoon geen inspiratie om te bloggen..
Misschien komt het omdat ik een hoofd vol snot heb, ’s avonds in slaap val op de bank en dus gewoon moe ben. Ik heb ook nog nauwelijks geknutseld deze week en ben in afwachting van een nieuwe snailmail… Dus daar kan ik ook nog niet over bloggen… Misschien heb ik alles al wel geblogt wat me bezighoudt…
Ik was begonnen aan een soort beautyblog, maar dat is ook niet mijn ding. Ik zal hem wel afmaken hoor, maar dat wordt een eenmalige blog!

IMG_4304
Ik zit dus nu even vast… Ik kijk jaloers naar bloggers die elke dag posten, hoe doen ze dat? Elke dag!! Naast dat ik nu dus niet eens weet hoe ik mijn blog moet vullen, heb ik niet eens de tijd om elke dag te bloggen!!
Misschien wordt het tijd om een blog-cursus te gaan volgen… Zou me dat inspiratie opleveren??
Welke ervaren blogger geeft me tips??

8 thoughts on “Geen inspiratie…

  1. Volgens mij loopt iedere blogger wel tegen een writers block aan. Creativiteit kun je niet dwingen, het ontstaat en groei. Wanneer bloggen voelt als ‘moeten’, is het vaak erg lastig. Blog vanuit je passie, wat jou inspireert. Dit helpt mij altijd. Eigenlijk ben ik een inpiratie-junkie. Deze kan ik overal vinden. Pinterest, internet, Instagram, kranten etc… . En mijn grootste tip: doorgaan en vooral miet opgeven. Bloggen kost tijd en is keihard werken.

    Daarnaast wat handige tips:
    http://www.lisanneleeft.nl/alle-tips-voor-bloggers/
    http://www.lastdaysofspring.com/2014/10/blogtips-from-a-successful-blogger/
    http://www.voortekst.nl/blogtips/
    https://webtalis.nl/50-blog-tips-die-iedere-blogger-moet-weten/
    http://www.todaysbeauty.nl/blog-tips-voor-dummies/

    Volg en lees blogpraat. Hier bespreken ze alle ins en outs van bloggen.
    http://www.blogpraat.com/

    Like

  2. lastig probleem waar iedereen wel eens tegenaan loopt. Bij mij gaat het in golven, dan weet ik uit een enkele lunch drie onderwerpen te halen en dan een paar dagen niets. Daarom plan ik graag in. Bij mij komt veel inspiratie als ik in bad lig of vlak voordat ik ga slapen.

    Tip: in het blogboek van Kelly staat heel veel inspiratie voor onderwerpen. Of zoek eens op meest gelezen blogjes van andere bloggers, natuurlijk wel met verwijzing.

    Like

  3. Een bepaald onderwerp zal zeker helpen, denk ik.
    Ik ben begonnen met een blog over mijn Project365 (zeg maar): het opruimen van mijn huis/geest/leven. Op http://ninjathings.wordpress.com houd ik het proces op gang. (Blog is in het engels.) Dat is niet iedere dag bloggen want dat gaat voor mij niet, maar ik zou wel voor iedere dag iets kunnen inplannen: een citaat, een plaatje, een gedachte, enz. Ik merk dat ik heel langzaam lezers begin te trekken, die ook een grote opruiming willen houden.
    Een andere blog, die ik samen met een vriendin doe/deed, gaat over Amsterdam West. Waar ik woon dus. Daar hebben we zelfs een heleboel boekjes van verkocht.
    Succes!

    Like

Geef een reactie

