De dag van de doktersassistente liep even anders….

Wat kan je dag toch ineens anders lopen. Het was donderdag de dag van de doktersassistente en meestal worden wij ’s middags dan door onze artsen in het zonnetje gezet. Deze donderdagmiddag werd anders… Om 13.00u kreeg ik een appje van mijn man dat hij niet lekker was. Hij was onderweg terug uit het centrum aan het lopen, maar had zo’n pijn in zijn buik. Hij moest ook steeds overgeven. Hij klonk ook erg kortademig, ik vertrouwde het voor geen cent!! Ik heb toen samen met mijn collega hem met de auto ergens bij het oude stationnetje opgepikt. We zijn toen naar huis gegaan. Hij wilde graag liggen en ik ben even de meiden gaan halen uit school. Toen ik terugkwam lag hij te rollen in bed van de pijn. Huisarts gebeld, we mochten meteen komen. Hier werd het alleen maar erger. De huisarts wist ook niet goed wat het was, maar omdat hij zoveel pijn had werd hij met de ambulance ingestuurd naar het ziekenhuis. 

Om 16.00u waren we in het ziekenhuis. Er werden allemaal onderzoeken gedaan en ook toen was het nog niet heel duidelijk. De arts dacht eerst aan zijn hart, toen aan een maagzweer, gal- of nierstenen of zijn blindedarm. Het bloedonderzoek gaf ook geen duidelijkheid. Na 4 uur, 3 ampullen morfine en 2 ampullen diclofenac werd er een echo van zijn buik gemaakt en toen bleek toch dat hij een acute blindedarm ontsteking had!! Toen ging het snel! Binnen een uur werd hij naar de operatiekamer gebracht en na anderhalf uur werd ik door de chirurg gebeld dat alles goed gegaan was. Nog weer een uur later belde de verpleegkundige van de uitslaapkamer en kreeg ik hem zelf nog even aan de lijn. (Dit weet hij zelf allemaal niet meer.) De nacht was voor hem niet zo heel prettig en ook ik heb niet echt een hele goede nachtrust gehad!!! Gelukkig mocht ik hem de dag erna alweer lekker ophalen! Nog wel een erg gevoelige buik, maar thuis lig je toch het lekkerste!! Nu tijd om te gaan herstellen!! En de dag van de doktersassistente?? Die bloemen kwam mijn arts alsnog even brengen!! 



2 thoughts on “De dag van de doktersassistente liep even anders….

Geef een reactie

