Plastic tasje erbij??

Ik sta in de winkel, koop meer dan ik dacht en bij de kassa vraagt het meisje: “Gaat het zo mee Mevrouw?” Ik kijk naar mijn tas, hmm, dat gaat denk ik niet lukken. Dus ik zeg: “ben bang van niet, misschien heb je een klein tasje voor me?” Haar antwoord? “We doen niet meer aan plastic tasjes Mevrouw!” En toen was het stil…  “Is beter voor het milieu…” Uiteraard begrijp ik dat, maar waarom vraagt ze dan wel ‘of het zo meegaat?’ 

Ik besluit alles zo maar mee te nemen, maar bij de volgende winkel krijg ik ook geen gratis tasje… Wat is dit? Heb ik iets gemist of zo?? Is in 1 weekend tijd iedereen ineens een milieufreak geworden? Is dit een nieuwe trend? Navraag bij buurvrouwen en vriendinnen bevestigt dit: je krijgt in veel winkels geen plastic tasje meer… Nagezocht op internet: er komt vanaf 1 januari 2016 zelfs een verbod op gratis plastic tasjes!!  

 

Ik ben echt verbaasd! Ik snap het wel hoor, maar ik hergebruik de tasjes ook! Ze gaan mee naar school en worden als afvalzakjes gebruikt in de pedaalemmer in de badkamer, en ja, vaak heb ik er ook wel 1 in mijn tas… Maar dit keer dus niet…

Uiteindelijk heb ik in winkel 2 maar een eco tas gekocht… Schijnt dat ik er ook nog korting mee kan krijgen op bepaalde artikelen… Maar wie is nu de winnaar? Ik nu (nog) niet, het milieu op hele lange termijn? Vooralsnog zal het de winkel dus wel zijn…. Maar goed, laten we dan allemaal aan de boodschappentas gaan en een einde maken aan de plastic soep!!

One thought on “Plastic tasje erbij??

  1. Ergens snap ik het wel maar pasgeleden stond ik in een winkel en had ik zeker twee tasjes nodig. Die kreeg ik niet…ze legde het uit en ik zei dat ik het snapte en vroeg vervolgens of zij dan mijn spullen thuisbracht. 20 minuten fietsen voor mij… ik moest maar een grotere tas kopen…tja… zoveel had ik ook niet mee haha

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

