Bootcamp!

Omdat mijn hardlopen al even op een klein pitje staat, (lees: de motivatie is weg…) opperden mijn buurvrouwen om met hen eens mee te gaan naar bootcamp. Ze hadden dit al vaker gezegd, maar omdat mijn man op maandagavond altijd aan het werk was, was dit tot nu toe geen optie. 

Maar dat excuus kan ik dus nu niet meer aandragen, dus ging ik dit keer overstag. Omdat het maandag Pasen was, was de les naar dinsdagavond verschoven. Om 19.00u lag ik nog op mijn bed mezelf moed in te praten… Maar wie A zegt, moet ook B zeggen dus sportkleding aan en naar buiten! Gelukkig is het verzamelpunt bij ons om de hoek, we konden er zo naar toe lopen. 

Vrijwel meteen zeiden mijn buurvrouwen dat er weinig beginners waren…. Slik… Voor deze week waren de groepen samengevoegd…. 

Vol goede moed ging ik mee… Het park in! Hardlopend de berg op en af, squats, jumping jacks, push-ups enzovoort… Alles wat je onderweg tegenkomt wordt gebruikt als oefening: trappetjes, muurtjes, de glijbaan, de schommels… Na een kwartier lag mijn tong al op de grond!!! Gelukkig gaf de trainer al snel aan dat het tempo heel hoog lag en waar zij 10x sprongen deed ik er op zijn advies 5…. Ik mocht het in mijn eigen tempo doen… Ik heb op mijn buik door de blubber gekropen en op mijn kont van de berg afgegleden…. Dacht af en toe wel: “waarom doe ik dit?”

Omdat het zo’n gevorderden groep was, voelde ik me erg opgelaten doordat ik er achteraan hobbelde. Maar toen ik zei dat ik enorm respect voor ze had, kreeg ik als antwoord dat ik trots op mezelf moest zijn! Ik had tenslotte ook op de bank kunnen blijven hangen… 

Volgende week ga ik gewoon nog een keer, dan wel in de beginnersgroep. Eens kijken of ik het dan leuk vind… 

 

Geef een reactie

