Babykriebels?? 

Gisteravond mocht ik lekker knuffelen met mijn kleine nichtje van 9 weken. De fles geven en lekker zo’n warm frummeltje op schoot…. Ineens kwam het gevoel binnen… Dit ga ik nooit meer krijgen… Heel apart, vorige keer dacht ik juist: “wat heerlijk dat ik al dat gedoe met zo’n kleintje niet meer heb”. Dat gesjouw met spullen, de gebroken nachten, het gedoe met voeden enzo…  

 

Na mijn tweede zwangerschap hebben wij de beslissing genomen niet voor een derde kindje te gaan. Eigenlijk was het de gynaecoloog die de beslissing nam. Mijn bekken had tijdens de zwangerschap van mijn jongste het heel zwaar te verduren gehad. Ik heb bijna de helft van de tijd plat gelegen, liep met krukken en heb zelfs een rolstoel moeten gebruiken… De gynaecoloog zei dan ook: “bij een volgende zwangerschap moet u waarschijnlijk al vanaf de bevruchting plat liggen en loopt u een groot risico op blijvende invaliditeit…”  De beslissing was toen heel snel genomen en mijn man heeft zich laten steriliseren. 

Wat apart dat ik dit nu ineens voelde!! Maakte ineens wat in me los! Kriebels in mijn buik… Hoe zou een 3e kindje eruit zien? Een jongetje misschien?? Maar daarna besefte ik het al… Het was het feit dat ze zo heerlijk rustig bij me zat… Zo’n heerlijk, warm, tevreden beebje… Toen ze onrustig begon te worden kon ik haar aan mijn schoonzus teruggeven! Weg babykriebels!!! 

4 thoughts on “Babykriebels?? 

  1. Wat heerlijk om te lezen dat er meer vrouwen zijn met die babykriebels! Ook ik kreeg het advies vooraf flink te trainen om mijn bekken steviger te maken alvorens ik zwanger zou raken. Wel een 3e of niet een 3e… Uiteindelijk gezegd NEE ons gezin is compleet met 2 stoere rebelse jongens. Maar dan… Ga je op kraamvisite en krijg je weer zo’n lief klein hummeltje in je armen *smelt*
    In de rit naar huis kijk ik even mijn man aan en hij mij… Dan kijk ik op de achterbank en denk… Nee de jongste gaat over een jaartje naar school… Nieuwe fase… Nee, geen beeb meer hier!

    Super leuke blog!

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk een nichtje of neefje erbij 😉!!
    Hahaha grapje hoor je hebt 2 prachtige en lieve meiden!!

    Je kriebels begrijp ik hoor! Die zijn er hier ook… Vond t zwanger zijn geweldig en ook als ze zo klein zijn!! Maar nu ook als ze steeds meer kunnen… !

    Het is goed zo 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

