Van die dagen…

Ken je dat? Van die dagen dat je van voren niet meer weet of je van achteren nog leeft?? Zo waren de afgelopen 3 dagen hier!! Ik zal ze met je delen!

Woensdag was ik ’s ochtends alleen op de praktijk. Gelukkig komt dit niet heel veel voor, het kan ook eigenlijk niet meer. Waar je voorheen de balie en de telefoon tegelijk kon doen, is dit in het nieuwe pand niet meer mogelijk. Je loopt dus continu heen en weer…  

De middag was mijn collega er weer, maar had ik met 2 artsen en andere collega-assistente aan het eind van de middag een werkbespreking. Dit is allemaal naast het gewone werk, maar wel heel erg leuk omdat we mee mogen denken (en beslissen!) over organisatorische zaken! Dus ver na werktijd naar huis, tijd voor mijn gezin! Gezellig samen eten en schoolverhalen horen! Buiten nog even met buurtjes kletsen, kids douchen en naar bed. Half negen uitgeput op de bank geploft. Bedacht me ineens dat het Round Robin boekje na de meivakantie weer door moet, dus snel de eerste twee bladzijden nog geknutseld!! (Wil je weten wat Round Robin is? Lees het hier–> https://saskiablogt.wordpress.com/2014/09/16/round-robin-notebook-diy/

Donderdag heb ik heerlijk gewerkt, al was het wel heel druk op de praktijk. Heel veel patienten die nog naar de dokter wilden voordat de mei vakantie begint. Dus veel telefoon, veel patienten op mijn eigen spreekuur. Ik had ook een leerling meelopen voor een kijkstage. Dat is vanuit de doktersassistente opleiding een verplichte stage, waarbij de leerling eigenlijk alleen mag snuffelen aan de praktijk, verder niets doen. Om 17.00u doken mijn collega en ik nog de oefenzaal van de fysiotherapie in, waar we mogen fitnessen! We doen dit nu een paar weken en dit is echt heel lekker! We eindigen met een minuut touwtje springen en merken al dat we steeds sneller gaan! Bij het naar huis gaan stootte ik mijn grote teen tegen een stoeprand, kan alleen mij maar overkomen, maar echt heel pijnlijk! Mijn man bleek onze dochter ziek van een feestje te hebben gehaald, maar thuis ging het alweer beter. Het bleek dat ze de film Dolfje Weerwolfje gingen kijken en als ze íets eng vindt is het dat wel!  

 Vrijdag begon met kriebels in mijn buik (later meer hierover) en een hele drukke agenda op het werk. 2 sollicatie gesprekken voor nieuwe collega’s, mijn eigen functioneringsgesprek (hebben we maar geskipt ivm tijdgebrek), een jarige collega en een hele zere grote teen… Mazzel dat ik bij een huisarts werk, dus even naar mijn teen laten kijken. Waarschijnlijk een klein scheurtje in het bot,  dus in het tape gezet…  

Daarna enorme drukte in verband met de komende vakantie, met mijn collega (die ook anderhalve week weg gaat) alles doorgenomen en om half 6 uiteindelijk de praktijkdeur dichtgetrokken…. Snel naar huis, lekker met man en kinderen gegeten, nog even buiten spelen met de meiden, douchen en naar bed brengen. Manlief ging met oud collega nog lekker even wat drinken… 

En ik?? Ik lag om half 10 in bed!!! Pffffff….niet teveel van deze dagen hoor!!

Geef een reactie

