Koningsdag 2015

Ik biecht op: ik hou ervan! Heerlijk over de vrijmarkt struinen, kijken naar andermans spullen van zolder! Mijn man houdt juist niet van de vrijmarkt, gaat wel altijd mee, om mijn schatten te dragen. Ook vond ik het nooit zo prettig om alleen met 2 kleintjes over de markt te lopen.

De dag begon met het opzoeken van de doos met oranje spullen! Pruiken, beesies, vlaggetjes, haarbanden… Vanalles zit er in, ook van het EK en WK voetbal. De meiden kozen uiteindelijk voor het koningsdag-tshirt en de jongste koos, heel subtiel, voor oranje sokken! Ik heb het bij een sjaaltje gehouden!  

 We gingen met zn drietjes op pad, omdat mijn man nog wat trainingskilometers wilde maken voor de Nijmeegse Vierdaagse. Inmiddels zijn mijn meiden groot genoeg om zelf te fietsen, te lopen en raken ze ook niet zo snel meer kwijt in de menigte. 

Er zijn bij ons in Houten meerdere locaties waar koningsdag gevierd wordt. We gingen eerst naar de dichtsbijzijnde bij het nieuwe winkelcentrum. Veel klasgenootjes van mijn meiden op kleedjes, maar hierdoor ook veel van hetzelfde aanbod… We hebben alleen een leesboek gescoord voor de oudste. Daarna op de fiets door naar het oude dorp. Hier roken we meteen de wafels! Dat is echt een traditie aan het worden: de meiden weten het inmiddels: eerst de kleedjes bekijken en dan in de rij voor een wafel!!  

Daarna zijn we naar huis gefietst. Er was best een flinke wind, dus de jongste moest flink trappen! Ook al is ze al 6, ze kan nog maar net fietsen (ander verhaal..), dus voor vandaag vond ik het genoeg! Thuis een plas- en eetpauze en tijd om de koning even op de tv te zien! 

Vervolgens met de auto naar locatie 3. Hier zijn uiteraard ook kleedjes, maar ook springkussens, draaimolens en… pony rijden! Dus eerst weer een ronde langs de kleedjes en daarna lekker springen en een ritje op de pony!  

 De opbrengst van de markt was dus maar 1 boek, maar we hebben ons goed vermaakt! Volgend jaar gaat het anders worden, de meiden willen dan zelf op een kleedje zitten! 

Hoe was jouw koningsdag???

   

Geef een reactie

