Avondvierdaagse

Afgelopen week was bij ons de avondvierdaagse. Ik vind dit altijd heel gezellig, maar geeft wel wat stress in huis!! Want naast alle gewone activiteiten, moet je dus wel voor 17.00u aan tafel zitten, want om half 6 moet je toch echt de deur uit om op tijd bij het startpunt te zijn!

Ik heb zelf hele leuke herinneringen aan de avondvierdaagse. Gezellig met je vriendinnen lopen! Extra leuk als ook de meester of juf meeliep! Liedjes zingen tot je geen stem meer over had, lopen in de stromende regen en in de felle zon! Snoepend van je rolletje mentos of fruitella! We startten altijd bij het bejaardenhuis, waar mijn moeder werkte. Ik kan me dus ook herinneren dat we na afloop daar nog wat gingen drinken!  

 Nu lopen mijn meiden al voor het tweede jaar! Ik heb elke avond met ze meegelopen, mijn man ook 1 avond. Bij mijn meiden geen tas vol snoep, ze hadden een zakje met een paar snoepjes mee en 1 avond een bakje met komkommertjes! Maar wat nemen kinderen veel snoep mee!! Of eigenlijk moet je het anders zeggen: wat geven de ouders veel snoep mee!! Ongelofelijk!! Per avond een zak snoep!! En dan ook echt helemaal leegeten he?? Heel bizar!! 

Voor het defilé had mijn man voor de meiden een Dopper drinkfles (http://dopper.com/nl/) gekocht bij een kookwinkel in Houten. (http://www.bijonsindekeuken.nl) Deze was wel gevuld met snoepjes, maar die gaan nu in een pot voor de rest van de maand! (Tip: Je kan ‘m natuurlijk ook vullen met een gezonde snack!!) De rest van de slingers om hun nekjes kwamen van ouders van vriendinnetjes en ook de buurman stond voor ze aan de kant!! Wat een verwennerij!!! De medaille is binnen voor dit jaar, volgend jaar gaan we weer!!  

  

One thought on “Avondvierdaagse

  1. Ik vond de avondvierdaagse ook altijd zo leuk. Het is echt een snoepfestijn! Vroeger ging het om de gezelligheid, nu zou ik eerder gaan om calorieën te verbranden. Wanneer mijn zoon gaat, ga ik mee zonder de snoep!

    Like

Geef een reactie

