Afscheid van de basisschool 

Ik moet heel diep graven in mijn geheugen. Normaal ben ik heel goed in mijn herinneringen, maar de laatste schooldag van de lagere school? Er gaat niet meteen een belletje rinkelen…

Ik heb een hele leuke lagere schooltijd gehad, een leuke klas, leuke meesters en juffen. Ja, ik hoorde bij de populairste meisjes van de klas. Gek om dit van jezelf te zeggen, maar ik heb het laatst van iemand teruggehoord, toen ik zei dat ik juist een onzeker en verlegen meisje was. Flarden uit mijn geheugen komen boven… Schoolreisje waarbij we pech hadden met de bus, handstand op het schoolplein, een rekenles met kerst omdat we een invaljuf hadden, het schoolkamp in groep 7…

En ja, de afscheidsmusical… Dat weet ik nog wel heel goed! Inpakken en Wegwezen, over een camping met een dubbelgeboekte caravan. Ik weet zelfs nog de naam van de rol die ik speelde: Annemiek Palmboom, dochter van Kees en Nicolet! Mijn haar in een bijpassende coupe: een staart midden op mijn hoofd, net als een palmboom. Ik moest spelen dat ik verliefd was op “Peter”, gespeeld door Alexander, op wie ik mn hele schooltijd al verliefd was. Ik was een kop groter, door die palmboom op mijn hoofd, torende ik ruim boven hem uit. Gèèn gezicht! En die zoen die erbij hoorde aan het einde van ‘ons liedje’ eindigde half op mijn oor… Aan het einde heb ik wel een traantje gelaten, bij het slotlied, ook dat weet ik nog: 

hee, hou je zakdoek bij de hand, inpakken en wegwezen, de club gaat uitelkaar, wij zijn bij het einde aan geland, tis over en sluiten maar…

Maar hoe ik me voelde die laatste momenten op de basisschool? Geen idee! Ik zal me vast heel groot gevonden hebben, om me 6 weken later weer heel klein te voelen op die grote school…

  


De derde blogopdracht van Ik Blog De Zomer Door van http://www.met-k.com Schrijf een blogpost over je herinneringen op de laatste schooldag van groep 8, of te wel de zesde klas. 

2 thoughts on “Afscheid van de basisschool 

  1. Ik heb ook moeite om me die laatste dag te herinneren. Volgens mij voelde ik me vooral trots en groot en had ontzettend veel zin in de vakantie. Leuk geschreven weer

    Like

Geef een reactie

