Bijna weer naar school… 

Ben ik de enige moeder die blij is dat volgende week de school weer begint?? Rondvraag bij andere moeders gaf me het antwoord al: nee dus!

Hoeveel ik ook van mijn dochters hou, na nu 5 weken vakantie (waarvan ik er zelf maar 2 vrij was) is mijn trukendoos wel leeg… 

Al mijn knutsel ideetjes en uitstapjes zijn gedaan. Al dan niet door mijzelf, mijn man of opa & oma’s. Gelukkig konden mijn meiden daar terecht tijdens onze werkdagen! Dus zijn ze oa. bij het Archeon, Dierenpark Rhenen, Oud Valkeveen, de speelheuvel en Burgers Zoo geweest. Ook menig uitstapje naar de stad hebben we gedaan, want shoppen kunnen ze inmiddels ook! Ook het strandje bij de Lek op de superhete dagen was geen straf! Waarom ben ik dan zo blij dat de school weer gaat beginnen?  

 Doordat ze natuurlijk later naar bed gaan in de vakantie en door de uitstapjes zijn ze sneller moe en dus ook chagrijnig. Tel daar het slechtere weer van afgelopen dagen bij op en je weet waarom ik het fijn vind dat de vakantie bijna over is.
Ik ben toe aan een normaal ritme en eerlijk gezegd denk ik dat de kinderen er zelf ook aan toe zijn! Vroeg op, naar school, ’s middags de buitenschoolse activiteiten…De meiden elk met hun eigen vriendinnetjes kunnen spelen. Ze hebben heerlijk samen gespeeld hoor, maar toch eindigt het vaak in onenigheid. Met mama als scheidsrechter…

Een paar dagen nog, met nog een concert vanavond, laatste logeernachtjes en een verjaardag… Dan begint het “normale” dagelijkse leven weer!!

Geef een reactie

